The Pundeks

Selamat sejahtera ke atas kamu, dah hai.

Tajuk kali ini berkisarkan tentang ketidakpuasan hati and a lot of swearing.

Entry kali ni berkisarkan tentang current events, iaitu rutin harianku, memandu. Ramai pemandu di jalan raya di Malaysia khususnya, adalah PUNDEK. Kerana mereka rasa mereka adalah pemandu yang sangat mahir dan terlatih.

Mereka selalu praktiskan amalan dan nilai-nilai murni dalam pemanduan mereka seperti, tidak mahu memberi lampu signal bila nak masuk simpang, selalu double parking, selalu taknak masuk dalam parking space walaupun ada space untuk parking dan terus terusan parking kereta mereka di tengah jalan seperti jalan itu papa dia yang punya. Ada juga yang tidak tahu parking pada space yang betul. Nak align kereta dengan parking space memang mereka tidak tahu. Ini mungkin mereka terencat atau kepala mereka pernah terhantuk pada tiang jamban rumah mereka sewaktu mereka masih bayi atau mungkin alignment diri dan otak mereka juga sudah lari meninggalkan mereka. That is SUPER PUNDEKS!

Image credit to Balajoe27

Potong Q itu adalah sesuatu yang menyeronokkan bagi mereka ini, seperti bermain air di tepi pantai barangkali. Dalam dunia ni memang mereka saja yang perlu cepat dan pantas, PUNDEK bukan? Mereka juga suka memandu perlahan di laluan memotong/ laju, bagi mereka, itu adalah lumrah kehidupan. Kehidupan tengkorak ko!

Mereka juga sangat suka tengok accident. Ini adalah satu kemestian, dan ia adalah sesuatu yang tidak boleh dilepaskan, pada mereka melihat accident seperti mengalami ejakulasi. Tu belum masuk tonto datang join the party tu, sibuk dengan walkie talkie dia, dengan muka lahanat pecah rumah, mereka memang PUNDEK.

Banyak lagi PUNDEK yang belum tersenarai...

Ikuti siri The Pundeks dalam entry² akan datang.

Sekian.

You May Also Like

0 comments